Statsfinancieret hjernevask

Television

Television

Pittelkow har i dag en artikel om MSM’s bevidste fravalg af historier med stor nyhedsværdi, fordi disse historier er noget, som danskerne efter elitens mening ikke skal have noget at vide om.

Samtidig tvinges danskerne til at betale for at få en forfalsket virkelighed ind i stuerne, og beskattes på at have en PC med internetadgang, fordi den politiske korrektheds ypperstepræster i DR tilfældigvis har en hjemmeside, som de ikke kan finde ud af at tage betaling for, i stil med TV2 Sputnik.

Betal for at blive hjernevasket og se glad ud, så viser vi dig også en masse fo’bold og ego-promovering (X-factor etc.) til at tømme din hjerne med, og “beskytter” dig mod “forkert input”.

I de seneste årtier har den danske befolkning været optaget af indvandringen fra ikke-vestlige, overvejende muslimske lande. Det er naturligt. Denne indvandring ændrer de europæiske samfund på en måde og i et omfang, som er historisk ny.

I 1990’erne, da tilstrømningen begyndte at gå stærkt, var der megen debat om, hvor dette førte hen. Befolkningen var bekymret, mens problemerne blev fornægtet og fortiet i eliten af meningsdannere, akademiske eksperter, embedsmænd, journalister, kulturfolk og undervisere.

Befolkningen fik ret. Det ses særlig tydeligt i de lande, hvor indvandringen fortsatte med uformindsket styrke. Men også i Danmark, hvor befolkningen gennemtvang en strammere styring, er problemerne med muslimske parallelsamfund og manglende integration store.

Man kan altid diskutere det enkelte eksempel, men der er mange af dem, og de former et markant mønster. Demokratiet har et problem med selvbestaltede censorer på offentlige tv-stationer, der dræber historier, som de finder politisk ukorrekte.

“Folk ved ikke selv, hvad folk vil ha’!”

Overskriften er en bemærkning fra min tidligere dansklærer Amdi Pedersen. Jeg havde heldigvis en god ballast med fra “Den sorte Skole”.

Her er, hvad folk vil ha’ noget at vide om, men som forholdes den almindelige nyhedskonsument, da det kunne give dem “forkerte” tanker. Optaget af Ted Ekeroth, og ingen får det nogen sinde at se i dansk TV, men kun på internet. Derfor bringer jeg den igen, selv om den har været oppe på mange blogs:


Lars Hedegaard i JP:

Som Ralf Pittelkow skrev forleden, har tv-journalisterne opgivet ambitionen om at give seerne den usminkede virkelighed. De vil hellere levere den politisk korrekte virkelighed, som de mener, at befolkningen har bedst af.

Kritikken er faldet nyhedscheferne for de to landsdækkende kanaler for brystet, og de giver nu alle mulige søforklaringer på, at deres udsendte ikke opdager det, som ethvert normalt menneske kan se med egne øjne.

Sådan var det også under den proisraelske demonstration på Rådhuspladsen i København 10/1, der blev forsøgt forstyrret af en flok kulturberigere, som råbte og skreg, smed med kanonslag, gjorde nazihilsen og forlangte død over jøderne, Danmark og demokratiet.

Da jeg gik over for at se på optrinnet, stødte jeg på en tv-journalist, der stod 10 meter fra nazidrengene og -pigerne og bad hende sørge for at få det hele med.

Det skulle hun nok, sagde hun, men hun gjorde det ikke. Eller også var det hendes redaktør, der klippede det fra.

Danskerne må ganske enkelt ikke få billeder af arabere, der gør heil Hitler-hilsen, for det kunne få dem til at stemme på de forkerte partier.

Heldigvis var der nogle rigtige journalister – dvs. folk, der ikke er medlemmer af Dansk Journalistforbund og tjener 50.000 kr. om måneden – og flere af dem optog det hele med deres primitive udstyr.

Billederne og videoerne var på nettet senere samme dag. Så hvis tv-kanalernes egne fotografer skulle have overset noget, kunne de med største lethed have købt optagelserne. Som nyhedschef på TV 2 Nyhederne Michael Dyrby fortæller til Jyllands-Postens Anders Raahauge, køber man gerne videoer af det rabiat venstreekstremistiske Modtryk.

Så det er altså ikke pengemangel, der er skyld i, at danskerne må klare sig med friserede nyheder.

DR fortsætter deroute

EPN:

Nye utætheder plager DRs milliardbyggeri på Amager. Nu lækker gård- og taghaverne og et ansvar skal placeres.

Det er da godt at se, at licenspengene bruges – hrm…

Seneste:

DR Byens arkitekter burde deporteres til Svalbard, mener repræsentant for de ansatte, der fortsat fryser.

Karen Thisted’s verdensbillede

Karen Thisted

Karen Thisted

I Karen Thisteds verdensbillede står Pia Kjærsgård i centrum. I forbindelse med politikernes rejse til De vestindiske Øer er det selvfølgelig Pia Kjærsgaard, som er roden til alt ondt. De 16 andre politikere taler hun ikke om. Dette indlæg er iøvrigt kun et af mange eksempler på hendes sygelige Kjærsgaard-monomani.

Der skulle have været 17 personer med i 9 dage, og prisen var 450.000 kr. Det bliver 2941 kr. pr. person pr. dag (tak til Frank Larsen for korrektion af tallene).

Dette får gimpen til, at Pia Kjærsgaard nu endelig (bemærk den slet skjulte skadefryd) er blevet pamper, ligesom alle de andre.

Gad vide, hvor mange bilag man kunne hive op af fr. Thisteds regnskaber? Mon aldrig hun har fået frynsegoder? Men det er selvfølgelig irrelevant…

Karen Thisted minder kraftigt om Jørgen Poulsen, som også får flere ansigts-spasmer end normalt, når han hører ordene “Dansk Folkeparti” eller “Pia Kjærsgaard”.

Jeg fristes til at stille spørgsmålet: Tror Karen Thisted, at vi er idioter?

Fra EB

JEG VED GODT, at Pia Kjærsgaard har meget stor opbakning i Danmark, og at hendes støtter elsker hende, for hver gang jeg nærmer mig en kritik af hende i den almindelige debat, bliver jeg skældt ud på nettet, i læserbreve og på gader og stræder.

Det er værre end at sige noget negativt om dronning Margrethe.

Hun er elsket, fordi hun taler det, vi i gamle dage godt turde kalde ‘den lille mands sag’. Mennesker, der ofte føler sig trådt på af samfundet, og som i vid udstrækning mener, at al ulykke i landet skyldes indvandrere og flygtninge –i hvert fald alle med muslimsk baggrund, der nasser på vores samfund.

PIA KJÆRSGAARD ER en meget dygtig formidler af sine budskaber, og hun har hidtil undgået de helt store skandaler med hensyn til misbrug af skatteborgernes penge. Det er ikke hende, der drikker 20 snapse og fem fadøl med Søren Pind.

Men så gik det galt i denne uge!

Aldrig har jeg set et samlet antal politikere med den erfarne Pia i spidsen klare sig så dårligt, som da kulturudvalget på 17 mand blev afsløret i at være på vej på en ni dages luksusferie i henholdsvis New York og De Vestindiske Øer til 450.000 kr.

Hvor dumme tror de, vi vælgere er? Hvad foregår der inde i de menneskers hoveder?

PIA KJÆRSGAARD, der er sådan efter andre, må nu være faldet i det hul, mange politikere styrter ned i –og det er hullet, hvor de tror, at de kan tillade sig alt, og at der hersker andre moralske regler for dem end for den almindelige befolkning.

Aldrig mere kan jeg tage det alvorligt, når Pia Kjærsgaard raser over misbrug af skatteborgernes penge! Aldrig mere kan hun tillade sig at kaste den første sten, uden at hun vil få modspørgsmålet: ‘Hvad med dig selv?’

Også selv om hun kommer på bedre tanker. Det er næsten værre!

Det betyder, at hun virkelig har jokket i spinaten, da hun tilsluttede sig pamperrejsen, som hun i stedet burde have standset.

Licensvampyrer

Nu skal man snart betale licens for at se DVD’er. Ovenpå en dom i Norge var DDR på pletten som en mis: I Norge er det netop blevet afgjort, at man skal betale licens for at se dvd-film, også selvom om fjernsynet ikke kan fange nogle tv-kanaler.

Nu overvejer DR at indføre samme regler fra næste år. Det vil sige, at hvis man ikke vil se fjernsyn, men udelukkende bruger sit TV til DVD’er, skal man enten købe en fladskærm uden modtageenhed, ELLER få modtageenheden i sit nuværende TV slået fra.

Hvis man kun bruger sit tv til at se dvd-film, ikke kan fange nogle tv-kanaler og i øvrigt ikke har andre licensbetingede tjenester, skal man måske alligevel betale licens. Det er i hvert fald faldt tilfældet i Norge, og DR overvejer at indføre lignende regler. Det skriver Ritzau.

I Norge har man for nylig gennemført en digitalisering af sendefladen. Dette har medført, at gamle, analoge fjernsyn ikke har kunne fange nogle tv-kanaler medmindre der bliver tilsluttet en digital modtagerboks. Dette valgte en ældre kvinde ikke at gøre. Derfor har hun også kun brugt sit tv til at se dvd-film på.

Alligevel skal hun betale licens, da hun vil kunne se licensbetingede tv-kanaler på sit tv – hvis hun da ellers lige køber en digital modtagerboks. Det blev afgjort i en principiel sag.

DR’s kommunikationsdirektør, Henriette Rald, fastslår, at DR er opmærksom på den opsigtsvækkende domsafgørelse, og tilføjer, at DR allerede er i gang med at finde ud af hvordan licenskontoret skal forholde sig i lignende sager, når digitaliseringen af den danske sendeflade er gennemført den 1. november 2009.

Jeppe Kofod (igen igen) og Hussein Obama

Fra EB:

Socialdemokraten Jeppe Kofod er kommet på kant med valgloven i USA.

Stik mod reglerne for valgobservatører hylder Socialdemokraternes udenrigsordfører nemlig offentligt demokraternes præsidentkandidat, Barack Obama. Som observatør ved valget i USA har Kofod ellers forbud mod at udtale sig til fordel for nogen af præsidentkandidaterne, mens valget står på.
Det bliver fantastisk for USA, og for resten af verden, skriver Jeppe Kofod på sin blog om udsigten til Obama som præsident.

Skal ikke vælge side
Som valgobservatører må Jeppe Kofod på ingen måde udtale sig offentligt til fordel for kandidaterne, fastslår chefen for OSCE’s valgmission, amerikaneren Spencer Oliver, til ekstrabladet.dk.
– Observatørerne skal holde deres meninger fuldstændig for sig selv. Vi er her ikke for at vælge side. Vi skal kun sige, om vi synes, det var et fair valg, siger han.
Hvis observatørerne bryder denne regel, kan de miste deres akkreditering og i grelle tilfælde blive sendt hjem.

Jeg havde ellers lovet mig selv

– ikke at skrive om den amerikanske valg-farce, men så at Raapil og 37 grader henviste til en meningsmåling på Politiken. Som 37 Grader så rigtigt skriver, er visse af spørgsmålene beregnet på decideret amerikanske forhold, så disse punkter har jeg givet neutralt svar.

Mit resultat på meningsmålingen

Mit resultat på meningsmålingen

Multi-kulti-skruen får et par ekstra vrid hos DR

Her troede man, at man havde set det værste, men nu vil DR åbenbart til at fungere som islamisk propagandasender. Vi ved jo godt, hvad “multireligiøsitet” betyder.

DR’s nye religionsprogrammer skaber uro
06. sep 00:00 Flere medlemmer af DR’s bestyrelse kritiserer nedprioritering af klassisk kirkestof i radio og tv til fordel for multireligiøsitet

Læs også
Kristendom er blevet farlig for Danmarks Radio

Danmarks Radios planlagte omlægning af trosstoffet fra kirkelige programmer til en ny stor og bred satsning på religion møder nu kritik fra kanalens bestyrelse.

Som omtalt i Kristeligt Dagblad i sidste uge skifter P1-radioprogrammet ”Folk og Kirke” fokus og vil fremover hedde ”Religionsrapporten”.

Ligeledes vil tv-kanalen DR 2 følge op på programmerne ”Tal med Gud” og ”Skriftestolen” med et ugentligt magasin om tro og eksistens i bred forstand fra årsskiftet.

Teolog og bestyrelsesmedlem Katrine Winkel Holm mener, at omlægningen risikerer at nærme sig kristianofobi – det vil sige frygt for eller had til kristne – og at bryde med Danmarks Radios public service-forpligtelse.

Det her er en licensfinansieret mediekoncern, hvor over 80 procent af dem, der indbetaler licens, er medlem af folkekirken. Det bør afspejle sig i programmerne, og jeg mener, denne omlægning bryder forpligtelserne om at dække og afspejle danskernes liv og behov, siger Katrine Winkel Holm, som vil tage omlægningen op over for Danmarks Radios direktion og programdirektør Lars Grarup på et bestyrelsesmøde i næste måned.

Læs resten

Nedlæg Danmarks Radio

Kammersanger Holm ville vel ikke have brudt sig om det, heller ikke Julius Bomholt.

Danmarks første kultus-minister, Julius Bomholt

Danmarks første kultus-minister, Julius Bomholt

»Dansk fjernsyn skal være inspirerende, aktiverende, berigende og farligt med gode videnskabelige, kunstneriske og pædagogiske udsendelser.« Det mente landets kulturminister, Julius Bomholt, da fjernsynet kom til Danmark for godt 50 år siden. Han så det nye medie som en forlængelse af den danske højskoletradition.

DR har svigtet sin væsentligste opgave: at sikre danskheden, det danske sprog og den danske kultur. Det meste af det produkt, der nu leveres af DR for 3,3 milliarder kroner i licensafgifter, kan hentes gratis fra talrige kommercielle kanaler – derfor er der ingen grund til at betale DR for de udsendelser.

Der er efter min opfattelse kun en vej ud af denne suppedas: Luk DR og brug nogle licensmidler på en seriøs nyhedskanal, som døgnet rundt opdaterer og sikrer de bedste kommentatorer inden og udenlands. Der må igen skabes en troværdig nyhedsformidling i landet, som baseres på egne velorienterede medarbejdere og ikke blot nasser på dagbladenes korrespondenter.

Læs Carsten Fischers kronik i JP

Privatisér DR – NU!

Pengene fortsætter med at forsvinde ned i det sorte hul på Amager Fælled. Og da man ikke har ulejliget sig med at lave AFLØB I KÆLDRENE (hvor dum kan man være???) er det ikke den vej, de forsvinder. Hvis DR havde været en privat virksomhed, i stedet for et socialdemokratisk prestigeprojekt, ville der for længst have rullet så mange hoveder, at det ville få Det stockholmske Blodbad til at minde om en episode af Teletubbies.

Licensbetalerne må være henrykte for den måde, deres penge forvaltesmøbles på. Hvis det ikke havde været så tragisk, ville det kunne danne basis for en gammel stumfilms-slapstick. Mine emfaseringer.

Politiken: I de tidlige morgentimer blev DR Byens kældre oversvømmet. Nattens regnskyl viste sig helt og aldeles nådesløst: Fire Steinway-flygler, tre hammondorgler, fire klaverer, to keyboards og en gammel lirekassevogn er blandt vandmassernes mest prominente ofre.

»Alt er ødelagt«, skriver nyhedsbrevet for DR’s personaleblad DRåben. Tabene løber op i millioner.

»Det er forfærdeligt. Det er simpelthen forfærdeligt: Der er vand i alle kældrene. Alt det arbejde, vi har gjort for at få tingene på plads herude, kan vi gøre om igen. Alle mobilreolerne skal tømmes og have skiftet bundplader, og gulvene skal brydes op. For når vandet løber ind under, som det har gjort her, så går der skimmelsvamp i med det samme«, siger projektleder i rekvisitafdelingen, Berit Bøgelund, til DRåben.

Ifølge Berit Bøgelund er det ikke første gang, at DR Byen rammes af oversvømmelser.
Siden medarbejderne flyttede ud i DR Byen, har der været seks oversvømmelser – den seneste for kun en måned siden.

Nyhedsbrevet forklarer, at der ikke findes afløb i DR Byens kældre. Der er heller ingen alarm, som kunne varsle om, at der er vand på vej ind. Ifølge chefen for den afdeling, der hedder DR Visuelt Udtryk, hvor dekorationer, rekvisitter og kostumer hører til, vil tabene ikke blive dækket af nogen forsikring.

DR, licenspenge, sorte huller

Fra dagens Berlinger – kommentarer overflødige, går jeg ud fra, men læs endelig det hele:

Konsulentfirmaet Rambøll Danmark slår i en ny rapport fast, at indeklimaet i DR Byens Segment 2 skal udbedres for et beløb i omegnen af 35-55 millioner kroner. Det oplyser DR i en pressemeddelelse.

Muuh, sagde licensbetaleren. Og lod sig malke videre.

Brian og de uduelige

Brian Mikkelsen er søreme en døwtig mand. Først indfører han tvangs-licens på PC’er, fordi Danmarks Demokratiske Radio tilfældigvis har en hjemmeside, hvor helt op til 1000 – eller måske 2000 – mennesker ad gangen kan se nogle gnidrede uddrag af den statslige hjernevask i en kvalitet, så YouTube må grine sin r*v i laser, og nu belønner han de uduelige, kulturrelativistiske 68’ere og deres hær af DJØF’er med gyldne håndtryk (som selvfølgelig betales af stemmekvæget) som tak for at de har overskredet byggeprojektet med omkring et par hundrede millioner (som også betales af stemmekvæget. Muuuh!). Men de har selvfølgelig også gjort deres til, at statskassen får endnu en camoufleret skatteindtægt i den politiske korrektheds navn.

Jeg betaler IKKE licens, og jeg ser IKKE TV eller hører radio, og det har jeg snart ikke gjort i to år. Må jeg anbefale alle læsere af denne blog straks at afmelde licensen – med mindre I er enige i, at vi selv skal betale for at blive hjernevasket af tendentiøs journalistik fra venstrefløjens og det islamistiske overdrev med menneskerettigheds-religion og politisk korrekthed, eller er helt vilde med at se Olsen-banden, Huset på Christianshavn eller Matador for 117 gang, og man ellers elsker at lade sig hjernetømme af programmer som “Vild med Nams”, “Robinson” og hvad det ellers hedder – programmer, som iøvrigt understreger TV-stationernes socialistiske créativité ved at koncepterne er købt i USA. Grrr.

Mine fremhævelser.

Kulturminister Brian Mikkelsen bekræfter, at tre tidligere medlemmer af Danmarks Radios bestyrelse ikke er gået tomhændede fra deres sidste bestyrelsesmøde i det 4,7 mia. kr. dyre byggeri i Ørestaden.

De blev udpeget som hovedansvarlige for et overforbrug på 1,7 mia. kr. på Danmarks Radios byggeri i Ørestaden. Alligevel får bestyrelsesmedlemmerne Mogens Munk-Rasmussen, Erling Aaskov og Finn Aaberg et klækkeligt beløb i godtgørelse for, at de er blevet fyret. Det bekræfter kulturminister Brian Mikkelsen overfor Ritzaus Bureau.

Alle får de, hvad der svarer til et halvt års bestyrelseshonorar som et plaster på såret for deres farvel til DR.

For Mogens Munk-Rasmussens vedkommende drejer det sig om 150.000 kroner, Erling Aaskov får 100.000 kroner og Finn Aaberg bliver 74.000 kroner rigere på sin fyring.

424.000 kroner for uduelighed. Flot, Brian Mikkelsen.

Endnu et argument imod licensbetaling

Hvorfor finder vi os i det? Privatisér DR, og det kan ikke gå hurtigt nok. Forbandede halal-hippier. Man skulle sgu tro de er wahabister eller salafister DRinde.

Hat tip: Skattetryk.dk

Der må kun være muslimer med i udsendelsen. Sådan lød det ultimatum, som Hizb-ut-Tahrir stillede DR for at medvirke i et større dokumentarprogram i radioen om organisationen og dens virke. Det krav valgte DR at sige okay til, skriver Kristeligt Dagblad.

Læs resten

Husk at afmelde licensen til nytår!

Vi SKAL med djævelens vold og magt tvinges til at betale til Danmarks Socialistiske Radio – den såkaldt “borgerlige” regering gennemfører nu i samarbejde med oppositionen en tvangsafgift over skattebilletten, som skal financiere den massive hjernevask, som TV-seerne udsættes for.

Jeg har selv fravalgt TV (og radio, for den sags skyld), og har klaret mig glimrende uden den venstreorienterede/radikale bias i nyhedsudsendelserne, “Vild med dans”, “Y-factor”, “Frustrated Housewives” og hvad de ellers tømmer folks hjerner med. Kan klart anbefales.

Og jeg nægter at betale så meget som en bøjet femøre for at have en PC (nu sidder jeg jo altså også altid og blogger på det lokale bibliotek 😀 ), bare fordi Danmarks Halal-Radio tilfældigvis har en amatøragtig hjemmeside uden båndbredde, og de ikke kan finde ud af at lave tv-programmerne tilgængelige mod betaling på samme måde som TV2 Sputnik, og de lige skal have for fire milloner kroner tysk aktivist-“kunst”. Det næste bliver vel, at man skal betale til DDR for at eje en fastnet-telefon.

Boycot tvangsafgiften til DR – husk at melde fra!

Via 180Grader

Allerede fra årsskiftet vil alle blive tilmeldt licensen, medmindre de aktivt melder sig fra.
Regeringen og oppositionen er tæt på en aftale om, hvordan man får flere danskere til at betale til DR’s skrantende økonomi. Fra årsskiftet skal hver husstand aktivt melde fra, hvis der ikke skal betales licens. Ellers vil licensen automatisk blive opkrævet fra husstanden. Det skriver dr.dk.
Ved en framelding skal borgeren eller virksomheden på tro og love erklære, at man ikke har hverken fjernsyn, radio, mobiltelefon eller internetforbindelse.

Millioner til DR
Socialdemokraternes kulturordfører Mogens Jensen er glad for ordningen, fordi den ikke omfatter licensstigninger.
“På den her måde lader vi nu dem betale, som i forvejen skal betale,” siger han til dr.dk.Han vurderer, at ordningen vil indbringe et sted mellem 100 og 160 mio. kr. om året

Betal din skat med glæde

Det er altid godt at vide, hvad vores surt sammenskrabede skattekroner går til. I dette tilfælde skal quasi-fallenten DDR have opstillet et æg til 4.000.000.- DKr udenfor deres i forvejen kraftigt budgetoverskredne byggeri, samtidig med, at de klynker over, at de ingen penge har. Fra 180Grader:

Kunst for 4 mio. kr. til DR

Et kæmpe stålæg med antenne på skal være vartegn for DR-Byen – skatteyderne betaler.
Et næsten seks meter langt æg af stål påmonteret en antenne på hele 19 meter skal være Danmarks Radios vartegn i den nye skandaleombruste DR-Byen i Ørestaden. Ægget skal fremstilles af en tysk kunstnergruppe, som går under navnet “Inges Idee”, og kommer til at koste mere end et gennemsnitligt parcelhus i hovedstaden, nemlig fire millioner kroner. DR har imidlertid fået andre til at betale, så regningen ikke sendes videre til licensbetalerne, men derimod til skatteyderne.Det er nemlig Statens Kunstfonds “Udvalg for kunst i det offentlige rum”, der begaver DRs nye hovedsæde med kunstværket, som får navnet “Receiver”, hvilket er engelsk og både kan oversættes til “modtager” og “inkassator”.

“Udover at kunstværket er en virkelig øjenåbner, synes vi også, at det i den grad, symboliserer dét, DR står for. ‘Receiver’ spejler verden – nøjagtig, som det også er en vigtig opgave for DR at gøre det, og formen af ‘Receiver’ er et æg, hvorfra ideer, inspiration og viden udspringer,” siger DR’s mediedirektør Lars Grarup i en pressemeddelelse.

Ægget vil formentlig være på plads foran DR-Byen til efteråret.

Plummer kalder Kjærsgaard for “propagandistisk”…

Propagandistisk? Ikke spor, vel?
Danmarks Radios autonomsympatiserende generaldirektør i et løssluppent og ikke spor propagandistisk øjeblik
~
Via 180Grader: Danmarks Radios generaldirektør, Kenneth Plummer, har inviteret DF-leder Pia Kjærsgaard til en snak på sit kontor for at drøfte den kritik, hun har rejst mod DR’s journalistik. Men udgangspunktet for mødet er måske ikke det bedste, for mens Kjærsgaard kritiserer DR for simpelthen at være “imod folket”, så mener Plummer omvendt, at Pia Kjærsgaard er “meget propagandistisk”, fremgår det af en artikel på journalisten.dk.
~
Jamen hvad har Pia Kjærsgaard dog sagt af propagandistiske ting & sager? Joeh:
»Plummer, og for den sags skyld den samlede ledelse og bestyrelsen – som generelt forekommer mig noget bovlam og konfliktsky – burde være langt mere fremme i skoene og sikre sig, at alsidighed, lødighed og bredde er på plads, såvel i indslag som i prioritering. DR er i dén grad, trods svage seertal på nyhedsudsendelserne, i stand til at påvirke en folkestemning. Ramaskriget fra DR’s venner udeblev da heller ikke, da jeg i forbindelse med min indtrædelse i Folketingets Kulturudvalg nævnte, at jeg har tænkt mig at følge meget med i DR’s udvikling – og holde kulturministeren fast på værdikampen.
Danmarks Radio skal ikke være i kamp mod folket, men ér folkets. DR skal afspejle Danmark, som det er, og ikke, som en flok kulturradikale synes, det burde være… «
~
Danmarks Radio har i den grad slagside til det kulturrelativistiske, radikale og venstresnoede stof, og de vinkler historierne, som Fandens Oldemor eller Mahmoud Ahmadinejad ville vinkle en reportage om Bibelen. Danmarks Radio driver propaganda og hjernevask, og de tvinger os endda til at betale for at blive hjernevaskede – det vil sige, de af os, som ikke kan finde ud af at afmelde licensen og søge nyhedsdækning andetsteds.
~
Pia Kjærsgaard har bl.a. kritiseret DR for at fokusere overdrevent meget på historier, der er kritiske overfor Dansk Folkeparti, men ikke kan interessere befolkningen, ligesom hun har den opfattelse, at DR favoriserer Demokraterne i USA på bekostning af Republikanerne i dækningen af primærvalgene. Det kan Kenneth Plummer ikke få til at stemme med virkeligheden. Nå, ikke?“Jeg vil gerne understrege, at jeg er ikke enig med de påstande, hun kommer med. DR har en høj troværdighed, en høj pålidelighed og en høj journalistisk kvalitet. Og det kan jeg blot konstatere, at det når BAV-analysen for 2007 også frem til. Her lyder vurderingen, at DR er den medievirksomhed i Danmark, som vurderes højest af den danske befolkning. Og det både hvad angår pålidelighed, kvalitet og troværdighed,” siger Kennth Plummer til journalisten.dk med henvisning til den årlige Brand Asset Valuator-analyse, som udføres af Young & Rubicam.
~
I kan betale jer fra nok så mange analyser, det ændrer ikke på, at DR er utroværdigt og upålideligt – og den journalistiske “kvalitet” står folk som Jeppe Nybroe for. ‘Nuff said.
~

En strandet – dinosaur?

Tilskud, saltvandsindsprøjtninger og kunstigt åndedræt – DR har det ikke så godt for tiden. Måske er en del af forklaringen, at flere og flere danskere vælger DR fra i protest mod den politiske ensretning, der brager ud af husalteret aften efter aften (det er frækt at tvinge folk til at betale for at blive hjernevasket), måske er en del, at danskerne er sure over at skulle betale for at eje en PC med Internetadgang, fordi DR vistnok har en hjemmeside. Se så at få privatiseret skidtet – det kan kun gå for langsomt.

“DR ligger og gisper som en strandet hval,” siger dramachef Ingolf Gabold, som vil have, at danskerne skal betale til mediemastodontens skrantende økonomi. Kravet afvises af kulturminister Brian Mikkelsen (K), der mener, at DR har fået tilført penge nok.

“Der er ikke andre, der har fået lov at lide den hungersnød, vi lider nu. DR ligger og gisper som en strandet hval. Og hvis der ikke snart kommer nogen med en stor kæde og en kran og trækker os ud på vandet igen, så bliver det en katastrofe for public service i Danmark. Seerne og lytterne kan ikke mærke besparelserne i DR massivt endnu. Men det kan jeg love dig, at de kan i løbet af foråret – i hele DR,” siger Ingolf Gabold til Politiken.

Og? Mon ikke vi kan undvære jeres mikrofonholderi, manipulerende nyhedsformidling, evindelige genudsendelser og fordummende rygklapper-programmer?

“Jeg skal fandeme da ikke løbe fra, at vi har et projekt, der kostede 1,4 milliarder mere, end det burde. Men jeg er ikke i tvivl om, at DR i Ørestad var underbudgetteret fra starten. Og det er der da nogle politikere, der har vidst. Det er helt indlysende. Mange politikere syntes, at det var fedt, at DR var lokomotiv for byggeri i Ørestaden. Der er et politisk medansvar, man ikke bare kan løbe fra,” siger Ingolf Gabold om byggeriet, der blev vedtaget under Nyrup-regeringen.

Kulturminister Brian Mikkelsen (K) afviser kravet om en økonomisk saltvandsindsprøjtning til DR. Danskerne betaler allerede nok i licens, siger han. “Lad mig indledningsvis gøre opmærksom på, at DR får over 3 milliarder om året gennem et licenssystem, der pålægger danskerne at betale et af verdens højeste – hvis ikke dén højeste – licens,” skriver Brian Mikkelsen i en pressemeddelelse.

Aktiv dødshjælp er jo forbudt her i landet, men hvad med et par elektrochok i stedet for en saltvandsindsprøjtning?

Kulturministeren fremhæver også medielicensen, som ifølge ham har givet DR et økonomisk løft i 100 mio. kr. fra 2006 til 2007 i faste priser.

Det var jo iøvrigt Brian Mikkelsen selv (som sandsynligvis har et niveau på PC som netop sætter ham i stand til at betjene de vigtigste funktioner i “Word”), som fik den “medielicens” trukket ned over hovedet på os. Jeg kan for min død ikke se, hvorfor Danmarks Radio skal profitere på, at Internet eksisterer – løsningen ligger snublende nær; de kunne lave betalings-site som f. eks. TV2 Sputnik, men det vil jo betyde, at DR må konkurrere på normale markedsvilkår, og derfor ikke får snabelen så dybt ned i vores håndtasker og tegnebøger.

Via 180Grader

Jeppe Nybroe frikendt –

– af Jacob Mollerup. Ja godaw do.

Dagen efter Jeppe Nybroes fratrædelse bad DRs direktion lytternes og seernes redaktør Jacob Mollerup om at undersøge, om Jeppe Nybroe havde lavet flere vildledende indslag, end de, der havde været fremme.

Det tidligere DKP-medlem og højskoleunderviser i DDR, nu lytternes og seernes redaktør på DR, har afleveret redegørelse til direktionen. Redegørelsen er blevet til på baggrund af interviews med 16 redaktører og journalister på TV-Avisen samt gennemgang af en lang række nyhedsudsendelser med Jeppe Nybroe.

“Gennemgangen omfatter enkelte tilfælde, hvor Nybroe har haft en tendens til at overdramatisere historier. Men det har ikke haft en karakter, som gør det relevant at rette fornyet kritik mod ham,” konkluderer Mollerup i redegørelsen.

En tendens til at overdramatisere? Manden er jo fuld af løgn – det er jo i bedste Hizbollywood- eller Reuter Photoshopping-stil, det han laver! Og han er blevet “frikendt” af en anden venstreorienteret ekstremist! Og DR har ikke slagside i venstreorienteret retning?

Fleece-tæpper

DR’s nye milliardhovedkvarter i Øresta­den er så utæt, at medarbejderne får udleveret tæpper.

Det fremgår af en mail fra DR’s miljø­leder, Marianne Fox. Her bemærker hun, at træk og kulde har affødt “alt for mange klager”.

“Derfor vil vi tilbyde en nødløsning: Vi har indkøbt en større stak sorte fleece-tæpper til uddeling efter behov, så der kan ligge et tæppe ved de stole, som ofte er generet af træk og kulde”, skriver miljølederen.

Jeg har et bedre forslag: Send medarbejderne hjem, og brug de sorte fleece-tæpper til at dække kameraerne med.

Demokrati er vel nok besværligt…

DANSK FOLKEPARTI kom i Folketinget med 25 mandater.

Dermed har partiformand Pia Kjærsgaard og hendes hold for tredje gang i træk ført deres parti til mandatfremgang ved et folketingsvalg. Nu efter valget er der grund til at dvæle lidt ved de betingelser, som Dansk Folkeparti har været oppe imod.

Engang måtte partiets folketingsmedlemmer tåle at høre en statsminister stå på Folketingets talerstol og kalde dem »ikke stuerene«.  Fornærmelsen ramte den pågældende statsminister som en boomerang, men budskabet hænger åbenbart ved. Dansk Folkeparti er noget, som pæne mennesker skal tage afstand fra. At partiet faktisk har holdt regeringen ved magten i to valgperioder og nu er begyndt på en tredje har ikke ført til anerkendelse i det politiske og mediemæssige establishment.

Et helt nyt parti er dannet med det primære formål at holde Dansk Folkeparti uden for indflydelse. Det er egentlig ganske destruktivt og lidet frugtbart at danne et parti, som dybest set ikke har andet at byde på end at holde andre uden for indflydelse. Ikke desto mindre har Dansk Folkeparti under valgkampen måttet opleve at stå alene. Mens Ny Alliance åbent erklærede sit fjendskab, var vennerne i regeringspartierne sært tilbageholdende, for sæt nu det blev Ny Alliance, der fik den afgørende indflydelse. Så var det måske ikke klogt på forhånd at have allieret sig alt for tæt med Dansk Folkeparti.

DR TV demonstrerede på valgaftenen sin proportionssans ved at afbryde et indslag med valgets egentlige vinder, Pia Kjærsgaard, for at stille om til den rare og slagfærdige onkel Villy fra SF.

Trods elitens afstandtagen, trods resterne af det smuds, som Nyrup Rasmussen kastede fra talerstolen, trods det nye fjendtlige parti, har Pia Kjærsgaard alligevel haft fremgang ved tre valg i træk og repræsenterer nu tingets tredjestørste parti.

Sådan lyder folkets dom, når det skærer igennem pænheden, den politiske korrekthed og den bedrevidende fordømmelse og belønner partiet for dets afgørende indsats – justeringen af en flygtninge- og indvandrerpolitik på støt katastrofekurs.

… ikke udelt opbakning

Der er ikke udelt opbakning til DR’s licensopkrævning. Det tidligere mediemonopol vurderer selv, at man går glip af 342 millioner kroner fra manglende licensbetaling.

Det kan godt være, at licensbetalingen til Danmarks Radio er tvungen, men det er der nu efterhånden ganske mange danskere, som vælger at se stort på. DR vurderer selv, at indtægterne fra de mange danskere, der har fravalgt licensen, er i størrelsesordenen 342 millioner kroner. Det skriver Berlingske Tidende.

180.000 husstande og 60 procent af erhvervslivet har valgt ikke at betale til Danmarks Radio. Generaldirektør Kenneth Plummer, der netop har stået i spidsen for DR’s spareplan på 287,5 millioner, kunne godt tænke sig, at danskerne blev nødt til at framelde sig licensen i stedet for at tilmelde sig, men han afviser heller ikke en finansiering over den almindelige skattebillet.

To partier i Folketinget ønsker fortsat at få sat DR på finansloven. Det er Enhedslisten og Det Radikale Venstre.