“Undskyld”? Jeg har ikke noget at undskylde!!!

Godt der er folk som Farage!

Det britiske medlem af EU-parlamentet Nigel Farage har ikke noget at undskylde for.

(hvis der skulle være en enkelt, som ikke har set baggrunden, er den her:)

Det fastholder Farage, efter at han i sidste uge gik direkte til angreb på den belgiske EU-præsident, Herman Van Rompouy (øøøh – hvem???), som han kaldte »en lejemorder af europæisk demokrati« med en »karisma som en fugtig karklud og en fremtoning som en andenrangs bankfuldmægtig», som kommer fra et »ikke-land«

I dag var han så kaldt til samtale med præsidenten for Europa-Parlamentet, polakken Jerzy Buzek, der er presset af en række af de ledende politikker i parlamentet, som er utilfredse med Farages opførsel.

»Jeg er blevet bedt om at undskylde til Van Rompuy, til parlamentet og til det belgiske folk. Efter en kort overvejelse har jeg besluttet, at jeg vil give en undskyldning. Men de eneste, jeg vil undskylde over for, er bankfuldmægtigerne. Hvis jeg har fornærmet dem, er jeg ked af det«, siger Farage på et pressemøde i Bruxelles.

»I forhold til hvad der bliver sagt i parlamenter verden over, og i forhold til, hvad der er blevet sagt om mig i dette parlament, så var mine kommentarer milde. Det drejer sig om ytringsfriheden, om retten til at sige, hvad der ikke er populært hos den politiske elite, og retten til at repræsentere mine vælgere på den måde, jeg synes er passende«.

»Når alt kommer til alt, så er jeg – i modsætning til Van Rompuy – faktisk valgt til mit embede«, siger Farage, som er utilfreds med, at EU-præsidenten ikke er valgt af EU-borgerne ved en afstemning, men er udpeget af EU’s medlemslande.

I november modtog Nigel Farage en reprimande, da han kaldte de nyudnævnte europæiske ledere udenrigschef Caterine Ashton og præsident Van Rompuy for »politiske pygmæer«.

PS: Alle stavefejlene fra den oprindelige artikel skulle være rettet i ovenstående uddrag. Der var mange!

En kommentar

  1. jeg elsker nigel farage….
    rumpetrold….fik bare hvad han fortjente..!!!
    bare utrolig at det koster nigel 22000kr…..
    i bøde…..fy skamme..!!
    god bless you … Nigel….

Der er lukket for kommentarer.

