Sundhedsapostlene går amok

Ingen sundhedsapostle her, tak!

Politiken (selvfølgelig):

Her er en ny vinkel på risikoen ved at ryge: Rygeren skades ikke blot af de cigaretter, han ryger. Han (“han”? Hvorfor ikke “hun”???) er også offer for passiv rygning fra sine egne cigaretter.

Nå. Og? Vidste vi ikke allesammen i forvejen, at rygning er usundt?

Jeg har tænt mig at quolme mine cerutter, til jeg eventuelt dør af det (hvis jeg ikke dør af global opvarmning eller svine-influenza, kogalskab eller overfald af muhamedanere forinden).

Og hvad vil I så gøre ved DET? Må vi snart godt have lov at være her?

2 kommentarer

  1. Ole Hartling, tidligere formand for etisk råd var i P1 i dag i programmet ‘Sundhed på P1.’ Her følger omtalen, den ligger ikke online endnu, men bør høres. Han er skarp og dejlig politisk ukorrekt.

    “Har du heller ikke fået løbet nok i år? Allerede drukket lidt for meget vin? Ikke helt spist nok spelt? Troen på, at vores egen sundhed bringer os det lykkelige og perfekte liv, fylder i dag så meget, at det, ifølge dagens gæst, er blevet til en hel religion. Med præster, disciple og evangelium. Programmet handler om vores nyeste tro: sundhedsreligion. Ole Hartling, læge og tidligere formand for Etisk Råd, er gæst.
    Tilrettelæggelse: Marie Hougaard. (Sendes også onsdag 15.03 og næste tirsdag 5.03).”

Der er lukket for kommentarer.

