Endelig en alternastiv præstemand!

Fader Tim Jones fra St. Lawrence Church i York, England, mener, at mennesker, der under finanskrisen er kommet i økonomisk krise, hellere skal stjæle fra store butikskæder i stedet for at ty til prostitution, overfald og røverier, skriver Daily Mail.

Han mener ikke, at det er i strid med Biblens bud om ikke at stjæle – han mener, at Guds kærlighed til de fattige vinder over hensynet til de rige.

“Mit råd, som en kristen præst, er, at i skal begå butikstyveri. Jeg siger det ikke, fordi jeg synes, det er en god ting, eller fordi det er harmløst. For det er ingen af delene. Jeg vil bede jer om ikke at stjæle fra små familievirksomheder – men i stedet fra store, nationale forretninger, hvor vi ved, at regningen bliver sendt videre til os andre i form af højere priser. Jeg vil bede jer om ikke at tage mere, end i har brug for. Jeg giver dette råd med et tungt hjerte og ville ønske, at samfundet ville opdage, at dets tåbeligheder har formet en invitation til kriminalitet, så folk kan klare sig,” sagde Tim Jones i sin kontroversielle prædiken.

Skader hele samfundet

Han bliver mødt af kritik fra politiet, British Retail Consortium og et lokalt parlamentsmedlem, der understreger, at butikstyveri er kriminelt.

“Jeg kan ikke tolerere, at nogen opfordrer andre til at begå en kriminel handling. Butikstyveri er en kriminel gerning, som skader hele det lokale samfund,” siger MP Anne McIntosh.

Præsten understregede i sin prædiken, at det ikke et generelt råd til folk om at stjæle.

Tim Jones var også i mange medier i maj 2008, hvor han protesterede mod en butik, der havde Playboy-artikler til yngre mennesker. Han kastede dem i gulvet og kaldet bladene ‘kyniske”.

4 kommentarer

  1. Hej Anna

    Hvorfor skal man være på WordPress.com for at kommenterer hos dig?? Du skriver, du er åben for alle, men det er jo ikke rigtigt så? Nu har jeg min blog der nu, men skifter over til at være selvstændig igen, og så kan jeg ikke kommenter. Det er da noget skidt!

    • Man skal IKKE være bruger på WordPress for at skrive kommentarer her – ALLE kan skrive, men der kan måske gå et par dage (p.t. jul, familie, etc. etc.) før posteringen godkendes.

      Skriv du bare! 😀

  2. Hej Anna

    Der går et eller andet galt et sted, for så snart jeg IKKE er logget ind, kan jeg ikke skrive kommentarer???

  3. Prøv lige igen nu – det skulle være rettet.

Der er lukket for kommentarer.