Den sædvanlige grådighed

En ting er musserne suverænt gode til: nemlig at suge penge ud af dumme, vestlige multi-kulti-apparatniks ved hjælp af påstande om “racial profiling”:

Mand får 40.000 kroner for skidt jobsamtale

En 56-årig svensker fik stillet stødende spørgsmål til sin jobsamtale og er nu endt med at få en pæn kontant erstatning.

»Undertrykker du kvinder?«, spurgte chefen ifølge Aftonbladet.

Den 56-årige mand fortæller til avisen, at han blev noget chokeret over spørgsmålet, og straks efter samtalen meldte han derfor episoden til den svenske diskriminationsombudsmand.

Manden svarede dog alligevel nej på det stødende spørgsmål til samtalen og forsøgte så hurtigt at skifte emne.

»Jeg følte mig virkelig diskrimineret, for jeg er sikker på, at han spurgte om det på baggrund af min hudfarve og oprindelse«, skriver manden i sin klage til ombudsmanden og fortsætter sarkastisk:

»For du kan jo være helt sikker på, at alle asiatiske mænd er nogle, der undertrykker kvinder og ser ned på dem«.

Asiatisk? Jeg troede ellers at han var svensker? Men det kommer jo efterhånden også ud på ét.

Efter at have involveret ombudsmanden, nåede manden frem til en aftale med firmaet om, at han fik en erstatning på 60.000 svenske kroner – svarende til godt 43.000 danske kroner.

Hvis jeg havde været i en sammenlignelig situation, ville jeg dreje direkte om på hælen og ganske simpelt gå min vej. Men mussen her skal selvfølgelig spille traumatiseret af oplevelsen, og må derfor have 60.000 svenske pap-penge til at trøste sig på. Forudsat da, at han ikke bare har opdigtet hele forløbet.

