Nu ved jeg, hvad jeg ikke skal gøre

Simon Emil Ammitzbøl

Simon Emil Ammitzbøl

Ikke den mest ufornuftige radikaler, jeg har været ude for. Khader når ham ikke til sokkeholderne! Ret sympatisk indlæg, meeen, min stemme får han nu ikke…

Nu ved jeg, hvad jeg ikke skal gøre‘, siger partistifter Simon Emil Ammitzbøll, der så med, da ‘Dagbog fra midten’ blev vist i TV i går

Uha, Khader, du skulle ikke have sagt ja til at blive filmet, mener Simon Emil Ammitzbøll fra folketingets mindste parti, Borgerligt Centrum.

Det er noget rod at drive et parti med tre ledere. Det er for lidt at holde gruppe-møde en gang om ugen, når man ikke har nogen politik. Og endelig giver Simon Emil Ammitzbøll dokumentaristen Christoffer Guldbrandsen en stor del af skylden for, at projekt Ny Alliance røg på jorden.

– Det var en stor fejl, at sige ja til at blive fulgt af et kamera hele tiden. Vi har også fået tilbuddet, men har sagt nej, fordi det forstyrrer hele projektet. Det er alt, alt for risikabelt, siger Simon Emil Ammitzbøll, der lige nu forsøger at bygge det centrum-højre parti op, som Khader, Seeberg og Samuelsen drømte om.

En politisk tragedie
– Filmen er jo reelt en politisk tragedie, der er bygget over karaktererne ‘den gode, den grusomme og den virkelig sjove’. Virkeligheden er nok en anelse mere nuanceret, men alle kan lære noget af at se den film, siger Simon Emil, der har et mantra, for den måde, hans parti skal bygges op på:

Borgerligt Centrum skal lære af Dansk Folkepartis succeser, og vi skal lære af Ny Alliances fiaskoer.

