Farvel til Folkestyrets giganter

Jesper Stormly Hansen

Foto: Jesper Stormly Hansen

Både Søren Krarup og Jesper Langballe meddeler nu, at de ikke genopstiller ved det næste folketingsvalg på grund af deres alder. Søren Krarup er 71 år, og Jesper Langballe er 69.

Har ikke hjertet med
– Bevar mig vel, jeg er det ældste medlem af Folketinget, så det er ikke helt uventet. Jeg har ikke villet sige det højt før, men nu er der ikke grund til at lægge skjul på det: Jeg stiller ikke op til det næste folketingsvalg. Jeg er ikke politiker, jeg har ikke mit hjerte med i politik, men jeg har mit hjerte med i den nationale værnepligt, som jeg aftjener, og derfor vil jeg selvfølgelig blive herinde indtil det næste folketingsvalg, siger Søren Krarup.

Jesper Langballe, der ligesom Søren Krarup blev valgt ind i 2001, beskriver sig selv som ‘en gammel svend’.

De vil begge blive savnet, men jeg vil dog formode, at De ikke er blevet stumme, selv om De standser i Folketinget. Tak for Deres hidtil store indsats.

En kommentar

  1. De vil vel fortsat give deres bidrag til debatten gennem dagspressen, hvis den ellers giver dem adgang – den er jo så diktatorisk.

    falkeøje

Der er lukket for kommentarer.

