I nat er det Alle Sjæles Nat

Huuuuuu.... SKRIIG.... rasle

Huuuuuu.... SKRIIG.... rasle

Hav hvidløg, thorshammer og en tibetansk Phurba (ceremoniel kniv) ved hånden – og tænd et lille lys for de afdøde (det behøver ikke være af sortfarvet babyfedt, et stearinlys kan gøre det).😀

Alle Sjæles Nat er en før-kristen højtid. Den katolske kirke ændrede navnet til “Allehelgenes Nat”, og amerikanerne kalder det “Halloween”. Den (oprindelige, menes det) udgave er den keltiske fest Samhain, hvor grænsen mellem de dødes og de levendes verdener forsvandt.

Medens Samhain afholdes den 1. november, afholdes Allesjæles/Allehelgenes Nat her den første søndag i november (katolsk indflydelse).

BUH!

3 kommentarer

  1. Hvis de døde banker på din dør og holder dig vågen så giv mig et et praj.

    Jeg har endnu ikke mødt en ånd, der kunne holde til et pust fra min hjemmelavede hvidløg-og-vievands-blanding på trykluftsdåse!🙂

    Knus herfra, søde, og sov trygt. Du er ikke alene i natten!

  2. Tak skal du ha!🙂

    Nu tror jeg ikke på spøgelser, men holder af gamle traditioner, då det går nu nok, skal du se!😀

  3. He he, jeg tænkte nok, du var en gut-inde med ben i næsen!😀

    Og der er ikke noget i vejen med at holde gamle skikke i hævd. Det prøver jeg såmænd også selv. Nogle skal jo gøre det, ellers går de til grunde, hvilket ville være en stor skam.

    Det er lidt det samme som at mindes de gamle gamle kæmper. Du véd:
    Fæ dør, Frænder dør… osv.

Der er lukket for kommentarer.

