Derfor er jeg udmeldt af Folkekirken

Dette er ikke Flemming Pless

Dette er ikke Flemming Pless

blandt andre årsager, men en religiøs forening, hvor præsterne bruger prædikestolen til udbredelse af politisk, venstreorienteret eller islamisk propaganda, vil jeg ikke være medlem af.

Link

Sognepræst Flemming Pless udlægger 24/8 det bibelsted, der beskriver miraklet i Bethesda, hvor Jesus helbredte en lam mand.

Det bliver i Pless’ udlægning til, at Jesus gik ind for offentligt sundhedsvæsen og var imod private sygeforsikringer.

Dette er heller ikke Flemming Pless

Dette er heller ikke Flemming Pless

Pless’ udlægning er et godt eksempel på, hvordan moderne præster bruger ethvert skriftsted til at moralisere og politisere, og det på trods af, at Jesu netop ikke moraliserede og politiserede.

Det er historien om miraklet i Bethesda et godt eksempel på. Den er kemisk renset for moralisering og er kun medtaget i Bibelen for at illustrere Jesu guddommelige kræfter og for at skildre det rette forhold mellem Gud og mennesker.

18 kommentarer

  1. Jo, Gokke. Du skal bare undlade at forsøge at give dine udsagn mere vægt ved at politisere som præst. Hvad du gør som privatperson er en ganske anden sag, bare lad være med at tage præstestanden på, når du udtaler dig.

    Søren Krarup er iøvrigt ikke præst, han har trukket sig, og er nu politiker – folkevalgt endda. Det ved du også udmærket godt. Og at tale om vantro fra prædikestolen er der intet nyt i. Islam er vranglære.

    Jeg er iøvrigt i familie med Thomas Kingo, og har flere provster og præster i mit familietræ.

  2. Hr Pless,
    lad nu være og lege med Anna, du er slet ikke mand nok til det!
    Hun æder små drenge som dig til morgenmad….

  3. Som Ateist og derfor ikke medlem af folkekirken, så undre det mig alligevel, at folkekirkens medlemmer finder sig i, at visse forvirrede præster, ikke tager Jesus ord til eftertanke! her mener jeg, at Jesus netop har advaret om vranglære,og af gode grunde kunne Jesus ikke konkret advare om vranglæren iSLAM, da grundlæggeren den kvindefjendske modbydelige krigsliderlige muhammed ikke var fra Jesus tid.
    Efter min mening, burde præster bekæmpe vranglæren iSLAM.

Der er lukket for kommentarer.

