Pakistanere træt af islamisk terrorisme

Jeg har selv skrevet under på dette initiativ, som er taget af en amerikaner med pakistansk baggrund. Jeg betvivler dog, at 62 millioner pakistanere skulle have skrevet under. Jeg har lagt følgende indlæg hos Raapil:

Det er skam et flot initiativ, og det har min fulde opbakning.

Er du helt sikker på, at 62 millioner pakistanere har skrevet under?

Der er ifølge CIA World Factbook kun 51 millioner mandlige pakistanere mellem 15 og 64 år
(15-64 years: 59.4% (male 51,000,863/female 48,648,480).

De fleste over 15 år kan i dag læse og skrive, men der er alligevel 49.9% analfabetisme i den voksne befolkning.

Der står ganske vist lidt over 62 mill. på sitet, men jeg vil tillade mig en mild skepsis overfor korrektheden af denne tæller.

Jeg vil iøvrigt støtte ini’tivet med en underskrift – tak for linket.

Jeg tror dog ikke rigtig på det utroligt flotte resultat, før jeg ser det afspejlet “in real life”. Og det ser ud til at have lange udsigter.

4 kommentarer

  1. Næ, jeg har nu ikke slettet nogen ‘mail’. Mener du indlægget?

  2. Hvis en person eller flere fra samme IP kan stemme uden sikringer af det kun er faktisk eksisterende enkeltpersoner der stemmer en gang hver er der klart et problem med initiativet. Det er nok for nørder den mindste form for sikring der måtte findes ved den slags.

    Noget andet er at der i Pakistan eksisterer en efter min opfattelse meget stor gruppe der synes at vold er vejen. Se for eksempel på SWAT provinsen på wikipedia 1.7 millioner mennesker for ti år siden på omtrent 1800 km2 = er en meget høj befolkningstæthed og læs om den politiske vold i området.

  3. raapil: Hermed rettet. Gamle vaner hænger godt fast.😉

  4. Hmm, det er et højt tal, gad vide hvor mange Gigabytes de 60 millioner underskrifter fylder? ellers håber jeg ikke det er på papirform de har skrevet under, for udover at det vil tage dem en evighed, så vil det være katastrofalt hvis vi regner med CO2 emissionen

Der er lukket for kommentarer.

