Olympiade

eller


?

Berlingske: PET har advaret den danske OL-delegation om, at den kinesiske sikkerhedstjeneste betragter danskerne som internationale terroristers formentlig foretrukne mål – på højde med USA og Israel.

Det sker efter genoptrykningen af Muhammed-tegningerne i februar og angrebet ved den danske ambassade i Pakistan 2. juni.

Allerede ved et møde i juni i Idrættens Hus i Brøndby informerede den danske delegations leder, Jesper Frigast, deltagerne om trusselsbilledet. På mødet var også PET til stede. Trusselsbilledet har gjort indtryk på de danske deltagere, og håndboldlandsholdets Kasper Hvidt siger i dag i et interview med Berlingske Tidende:

»Politiets Efterretningstjeneste har allerede sagt, at vi er i kategori med Israel og USA sikkerhedsmæssigt. Vi skal placeres i den olympiske by, hvor der ikke er arabiske lande og alt sådan noget. Det kan man jo ikke undgå at tænke over. Og jeg må sige, som dansker er jeg chokeret over, at vi overhovedet har lyst til at være i bås med lande, der er så ekstreme. Det må jeg sige. Det gør mig rigtig ked af det. Ikke bare på grund af min deltagelse i OL, men som dansk statsborger,« siger Kasper Hvidt.

Ekstreme? USA og Israel? Ingen kommentarer…

