Kender I PETA?

PETA er en pseudo-militant “dyreværns”-forening, hvor “gode” mennesker kan komme af med deres seksuelle frustrationer og aggressivitet.

MetroXpress har denne lille perle i sladderspalten:

Sharon Stone har atter fået dyrerettig­hedsorganisationen Peta på nakken. En tidligere kollega har afsløret, at Stone under indspilningen af filmen ’Basic Instinct’ ville have skåret gifttangen af en fugleedder­kop. Nu har Peta tilbudt, at Sharon kan få en gratis hjernescanning for at finde ud af, hvorfor hun har mangel på empati.

Man kunne jo også mene, at PETA’s talsmænd og idiotiskedeologiske bagmænd skulle hjernescannes for at finde ud af, hvor deres sygelige antropomorficering af fugle-edderkopper kommer fra.

Det er for resten også et PETA-medlem som for nylig (med succes!!!) har lobbyet for “aberettigheder” i Spanien.

Selvfølgelig skal man være god ved dyr, det siger sig selv, men at tillægge dyr menneskelige egenskaber (antropomorficering) og i øvrigt gøre en pseudoreligion ud af det, tangerer vanvid. Hvis man har set “Terkel i knibe” (a propos edderkopper!) ved man, hvad jeg mener. 😀

Shut up, go get laid, and nuke the whales.

4 kommentarer

  1. Hvad er du for et menneske?

  2. wtf?
    Du ved tydeligvis intet om PETA.
    Hvorfor kan du ikke bruge din energi på noget pro i stedet for noget anti?
    men har læst mig frem til, at du åbenbart er en af de kvinder der har mistet intelligensen med tiden og blevet mere og mere indsnørret og intolerant overfor stortset ALT der bevæger sig – sørgeligt.
    Jeg har været PETA medlem i ca. halvandet år og jeg synes du burde lave lidt mere research om det før du udtaler dig på den måde. Der er forskellige slags PETA medlemmer og nogle er mere ekstreme end andre.
    Jeg skrev dette fordi jeg ikke kunne lade være, og fordi jeg tilfældigt fandt det, men jeg foreslår at du prøver at bruge din energi på noget andet end at hade. For det er godtnok spild af tid.

    – Julie

  3. Jeg ved ikke hjem der har seksuelle frustrationer og udviser aggresivitet her? På ét punkt er jeg enig; at dyr ikke skal tillægges menneskelige egenskaber. Det har PETA imidlertid aldrig gjort, istedet handler det for dem grundlæggende om at opfører sig ansvarligt og forholde sig til konsekvenserne af sine handlinger som menneske og forbruger. Hvis det skulle være ‘politisk korrekt’ og dermed noget man skal tage afstand fra, syntes jeg at den diskussion starter et meget sørgeligt sted. Det er selvfølgelig en meget bekvem position at tage, fordi den tilader dig ikke at gøre noget som helst ved de problemer der eksisterer omkring f.eks dyre-velfærd og industrielt landbrug eller generelt menneskets rolle i forhold til (de andre) dyr, uden at få dårlig samvittighed. “Det behøver jeg ikke at forholde mig til, det er politisk korrekt at gøre det.” I grunden meget smart.

Der er lukket for kommentarer.

