Omsorgs-mafiaen for fuld skrue

Vi skal med djævelens vold og magt adfærdsreguleres, hvad enten der er fornuft i reguleringen eller ej. Jeg glemmer aldrig en gang, jeg nærmest blev overfaldet af en Metro-kontrollør, da jeg havde formastet mig til at tænde en cerut på Solbjerg Metrostation (som ligger udendørs!!! – jeg havde selvfølgelig ikke tænkt mig at tage den med ind i vognen i tændt tilstand – cerutten selvfølgelig, ikke stationen). Nedenstående herre har da vist fundet sig en mindst lige så lødig sag til at give sit evident dræbende kedelige liv en smule indhold (JP):

Den kunstneriske friheds grænser går ved rygeloven. I hvert fald ifølge en tilskuer til dette års Kolding Sommer Revy, som har meldt revyen til Arbejdstilsynet for at bryde rygeloven.

Tilskueren, Keld Høgh, blev fortørnet, da han oplevede, at revyens sidste sketch, der handlede om emnet rygning, sluttede med at flere skuespillere tændte en smøg på scenen.

I første omgang beklagede Keld Høgh sig til revyformand Geert Madsen. Han nægtede dog at lade skuespillerne slukke smøgerne, da det ville gå ud over pointen i det afsluttende nummer. Derfor gik Keld Høgh til Arbejdstilsynet.

Jeg har gjort det for at sikre overholdelse af gældende regler om rygning,” siger Keld Høgh til jv.dk.

– og for at komme i avisen og fremstå som en retskaffen borger. Ikke? Men man må vel gå ud fra, at denne herre for eksempel ikke lader sig transportere i motoriserede køretøjer og at han ikke spiser importerede fødevarer, når han nu er så bekymret for andre menneskers luftveje.

2 kommentarer

  1. Keld Høgh er en svans der burde blive i hans hjemmelige virkelighed foran tv-et.

  2. Nu har manden endelig fået sine 15 minutters berømmelse.

    Lad det endelig blive ved det – det var sgu ikke for at give bondeknolden fra Kolding reklame, at jeg lavede dette indlæg – det var kun en generel betragtning.

    Men en betragtning, som gerne skulle føre til lidt mere opmærksomhed omkring den mikro-manipulation af befolkningen, som bemeldte mandsperson forsøger at få gennemført.

    Han er dog mindre end en bonde i det skak-spil, og stammer vel iøvrigt fra en grød-gnaskende bondefamilie, så lad ham hvile i fred – det KAN han vel forvente at få ud af livet…?

Der er lukket for kommentarer.

