Gift dig aldrig med en muhamedaner


Islamisk kvægtransport

– heller ikke hvis du selv har islamisk baggrund – med mindre du har masser af penge, hvis du nu skulle fortryde. Sædvanlig mellemøstlig hundehandler-mentalitet for fuld udblæsning (EB):

Imam Hussien Khoudour i Slagelse (Imamen i Slagelse???!!! Jeg kender kun ham der’s far, der var vognmand…) har i månedsvis forsøgt at afpresse en 20-årig, muslimsk kvinde 200.000 kr. for at give hende papir på skilsmissen fra hendes 28-årige, muslimske mand.

– Jeg vil ikke betale så mange penge for at komme ud af ægteskabet. Jeg har sagt til imamen, at jeg vil gå med til at tilbagebetale min mands brudegave til mig på 30.000 kr.

Den unge kvinde har valgt at stå frem i Ekstra Bladet med sin historie, fordi hun synes, det danske samfund skal vide, at mange muslimske kvinder har store problemer med at blive skilt fra deres muslimske mænd.

Ikke tvangsægteskab
– Jeg lærte O at kende i januar 2007. Når man er muslim, er der ikke noget, der hedder kærester. Man skal forloves og giftes og holde et kæmpebryllup. Hussien Khoudour gav os vort ægteskabsbevis 17. marts, og 15. og 16. august holdt vi vores bryllup med omkring 600 deltagere, fortæller L.

– Var det et tvangsægteskab eller et såkaldt arrangeret ægteskab?

– Nej, overhovedet ikke. Der var frit valg på alle hylder. Han var pæn, ordentlig og godt uddannet. Dagen efter brylluppet rejste vi til Egypten på en treugers ferie, og derefter boede vi sammen en uge i hans lejlighed i København.

Frihed koster
– Så havde jeg fået nok. Jeg ringede til min far og bad ham om at hente mig. Jeg forklarede ham, at jeg havde fundet ud af nogle ting om min mand, der ikke var så gode. Min far hentede mig med det samme og spurgte, om jeg havde det godt med at være single igen. Ja, svarede jeg. Jeg kontaktede senere imam Hussien Khoudour, der havde lavet vor ægteskabsbevis og bad ham give mig en skilsmisse. Min mand sagde først ja, men efter at have talt med imamen ville han alligevel ikke lade mig gå. Imamen søgte at presse mig til at betale de 200.000 kr. Imamen sagde, at han nu havde fået presset prisen ned på 180.000 kr. Hvis jeg betalte det beløb, ville han give mig skilsmissepapirerne. Imamen sagde også, at jeg var meget ung og ikke fungerede i samfundet. Hvis jeg ville have min frihed, skulle det koste mig noget.

– Hør her, sagde jeg til Hussien Khoudour, der står intet sted i Koranen, at jeg skal betale så mange penge for at komme ud af et ægteskab.

– og imamsen har i øvrigt slet ikke ret til at lyse ægteskaber (NA):

Familiestyrelsen har på foranledning af kvindens advokat meddelt, at Hussien Khoudour slet ikke har bemyndigelse til at vie par i Danmark, fordi imamens forening – Nour Hak – ikke er godkendt som trossamfund.

– Efter min opfattelse har min klient aldrig indgået et gyldigt dansk ægteskab. Desuden udløb seksmåneders-fristen den 17. marts i år, men alligevel nægter både imamen og den muslimske mand at give min klient et bevis på skilsmissen, siger advokat Frank Rasmussen.

Ifølge jurist Muhaiman Al-Naeemi, der er partner med Frank Rasmussen, er sagen ikke enestående.

– Jeg vil tro, at mindst et par hundrede muslimske kvinder er i samme i situation som kvinden her. De ønsker at forlade deres mænd, men bliver enten truet eller afpresset økonomisk, siger han.

En kommentar

  1. “Imamen sagde, at han nu havde fået presset prisen ned på 180.000 kr.”

    Pris på menneskehoveder – er det ikke det man kalder slavehandel?

Der er lukket for kommentarer.

