Opfordring fra UN Watch

Hermed videregivet:

Action Alert: Say No to UN Resolution Condoning Hamas Rockets January 21, 2008

Reject Moral Inversion

The world must not strengthen those who claim credit for deliberately targeting innocent civilians.

As Israel struggles to defend its civilians from deadly Hamas rocket attacks—200 in the past few days alone, averaging nearly one per hour—the Arab and Islamic states, represented by Syria and Pakistan, have called an emergency “Special Session” of the UN Human Rights Council for this Wednesday, January 23, 2008.

The proposed resolution would condemn Israel yet say nothing about the Hamas attacks. This inverts the simple reality whereby Hamas and its terrorist allies are deliberately targeting civilians, while Israel in its defensive measures takes pains to avoid harming civilians.

Morally, Canada and the European Union countries are among the most important members of the 47-nation council, and it is vital that they register their opposition.

Take Action: Urge world leaders to oppose the UN’s denial of Israel’s inherent right to self-defense.

Thank you for your support.

Yours truly,
Hillel C. Neuer
Executive Director

7 kommentarer

  1. @Anna: Som jeg skrev er Israel at betegne som et Flawed Democracy, idet der er basale ting såsom manglende respekt for individers retssikkerhed, int. konventioner og menneskerettigheder, som stiller et ret gevaldigt spørgsmålstegn ved hvorvidt man kan betegne Israel som et velfungerende demokrati, ligesom det ikke er kendetegnet ved et velfungerende demokrati at man bruger tortur mod tilfangentagne. At demokrati med nødvendighed er godt kan jeg ikke se der skulle være nogen grobund for at hævde i Israels tilfælde. Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke er palæstinenser levende under israelsk jerngreb.

    @ Per N.

    Hvor får du fra at jeg tilhører venstrefløjen. Er det fordi jeg forsvarer menneskerettigheder og retssikkerhed? I så fald, vidste jeg ikke at det er noget venstrefløjen har patent på at forsvare. I øvrigt meget “interessant” at du forfalder til at gå efter manden fremfor at gå efter bolden, idet du overhovedet ikke forholder dig til den fremførte argumentation, men blot bruger som “argument” at jeg er hjernedød og fra venstrefløjen, hvorfor al egentlig argumentation åbenbart er overflødig. Flot. Jeg kan så oplyse dig om, at jeg nok ikke passer ned i nogle af de små kasser, du løber rundt med i dit hovede, men bliv da endelig ved med at komme med grundløse formodninger, hvis du ønsker at fremstå som en klovn, fremfor som én der rent faktisk kan bakke holdninger op med valid argumentation.

  2. @Thomas: Der lever mange arabiske muslimer i Israel, som ikke ville bytte.

    Se bare her…

    Og vis mig så lige et “flawless democracy”, tak.
    Du kan i ALLE demokratier finde noget at sætte fingeren på mht. demokratiske rettigheder;
    det kan diskuteres, hvornår et demokrati er “velfungerende”,
    og der er såmænd dem, som betragter Danmarks brug af varetægtsfængsling som tortur.
    Desuden er Israel rent geografisk omgivet af potentielle eller faktuelle fjender, og det gør landets situation noget speciel, for at sige det mildt.
    Jeg vil anbefale dig at søge din nyhedsækning og din viden om historie andre steder end i Politiken og på DR.

Der er lukket for kommentarer.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

